Hoe je aandacht een verdienmodel is geworden

Accepteer de 'social' cookies om deze 'youtube'-content te bekijken.
Een moment geduld, de content wordt geladen.

Hij werkte jarenlang voor Google, maar nam ontslag toen hij zag hoe er steeds meer slimme trucjes werden ingezet om onze aandacht te trekken: ethicus James Williams. Hij weet als geen ander hoe het werkt, en hoe effectief het is, dit verdienmodel van de tech-giganten van vandaag. Digitale technologieën verdienen geld aan onze aandacht, vaak zonder dat we dit weten. De advertenties die het beste werken, zijn zelfs degene waar we ons het minst bewust van zijn. Met slimme trucjes spelen de online diensten die je dagelijks gebruikt in op je impulsen. En zo verdwijnt wat jij zelf wil steeds verder naar de achtergrond.
Blijf op de hoogte
Zingeving, inspiratie en verrassende visies in je mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief.
Je bent er bijna...
Om de nieuwsbrief te ontvangen doe je het volgende:
- Open je e-mail en zoek naar een bericht van ons
- Bevestig je e-mailadres
- Je ontvangt nu regelmatig onze nieuwsbrief 🥳