Behendig wijkt een fietser uit voor de openzwaaiende deur van een taxi, net op tijd stopt ze daarna voor twee overstekende voetgangers. Die zag ze blijkbaar vanachter de geparkeerde taxi al aankomen. De fietser, met oortjes in en een zonnebril op, steekt vervolgens haar hand omhoog om een langslopende bekende te groeten. Het gewone wordt een wonder als je er goed naar kijkt. Hoe kan het dat we op een druk kruispunt het overzicht houden?
Rond 2010 monteerde David Hockney, als kunstenaar actief sinds de jaren vijftig, voor zijn eerste videokunstwerk negen camera's op een stalen frame. Die constructie bevestigde hij vervolgens aan een terreinwagen. Daarmee reed hij vervolgens vier seizoenen lang stapvoets over hetzelfde landweggetje in zijn Britse geboortestreek Yorkshire.
Traag glijden in negen perspectieven de bomen, struiken, grassen en het grind en zand van het weggetje voorbij over de grote videoschermen van The Four Seasons, Woldgate Woods (Spring 2011, Summer 2010, Autumn 2010, Winter 2010). Wat vooral opvalt is hoe onwaarschijnlijk scherp alles is: van de kleinste details op de verschillende grassen onderaan, tot de scheurtjes in de bast van de takken van de bomen: alles komt kraakhelder tot je. Met één camera was het nooit gelukt om alles tegelijkertijd in focus te hebben. Langzaam schuiven de beelden over elkaar. Op Hockney's schermen komen de indrukken van het bospaadje in caleidoscopische kristallen op je af.